2019. március 27.
Fesztiválnaló 1. nap
„Birka a réten, asszony a házban.”
2019. március 26-án megkezdődött a 10. Színművészeti Egyetemek Találkozója Kecskeméten.
Az első előadás az Off-programként meghirdetett Liliom volt, melyre a Ruszt József Stúdió Színházban került sor. A darab a Pesti Magyar Színiakadémia frissen végzett diákjainak vizsgaelőadás volt, rendezők: Pál András és Rétfalvi Tamás. Az előadás látványban megidézett egy időtlen és szétszórt világot, amelyben nem lehet rendet rakni. A szövegben Molnár ízessége köszön vissza, meglepő hűséggel. Az előadás vége egy dramaturgiai csavarral teljesedik ki, Liliom halálának pillanata az előadás végére kerül. A főszereplő előbb tér vissza a túlvilágból, és minden bűnbánat ellenére ugyanazt a hibát követi el – megpofozza lányait, akárcsak Julikát korábban. A pofon pedig minden esetben pofon.
Ezt követte a Színház- és Filmművészeti Egyetem negyedéves fizikai színház szakos hallgatóinak Yerma című előadása. Molnár G. Nóra rendező-koreográfus mozgás-színházi előadásában Lorca szövegét a képek és a tánc tette egésszé, melyben érzékien rajzolódik ki egy kirekesztés történet.
Az estet szakmai beszélgetéssel zártuk, Molnár G. és társai szakmai szemmel vezettek be bennünket a fizikai színház háttérvilágába és az előadás születésének részleteibe. Szóba került a tér nagyságának fontossága is. A Yerma egy kis stúdió teremből került át a nagyszínpadra, ami a darab bizonyos jelentés rendszerét megváltoztatta. Ahogy az előadás előrehaladtával megtelik az üres színpad és megjelenik egy szinte zárt, darabos környezet, úgy üresedik ki Yerma élete.
Réger Wanda és Bogya Tímea Éva
Ezt követte a Színház- és Filmművészeti Egyetem negyedéves fizikai színház szakos hallgatóinak Yerma című előadása. Molnár G. Nóra rendező-koreográfus mozgás-színházi előadásában Lorca szövegét a képek és a tánc tette egésszé, melyben érzékien rajzolódik ki egy kirekesztés történet.
Az estet szakmai beszélgetéssel zártuk, Molnár G. és társai szakmai szemmel vezettek be bennünket a fizikai színház háttérvilágába és az előadás születésének részleteibe. Szóba került a tér nagyságának fontossága is. A Yerma egy kis stúdió teremből került át a nagyszínpadra, ami a darab bizonyos jelentés rendszerét megváltoztatta. Ahogy az előadás előrehaladtával megtelik az üres színpad és megjelenik egy szinte zárt, darabos környezet, úgy üresedik ki Yerma élete.
Réger Wanda és Bogya Tímea Éva