Nagy dalkultúrák
Az előadás hossza: 150 perc 1 szünettel
A dal talán a legizgalmasabb és a legtitokzatosabb humán jelenség, emberi mivoltunk talán legmagasabb rendű érzelmi-szellemi megnyilvánulása.
Korok, tájak, etnikumok mind-mind megteremtik a maguk dalkultúráját: az orosz románc, a német lied, a francia chanson, az olasz canzonetta, a spanyol canciòn, az angol song vagy a magyar népdal egyszerre személyes és közösségi megnyilatkozás, egyszerre direkt közlés és „képes beszéd”, egyszerre vonzó felület és esszencia.
A Színház és Filmművészeti Egyetem negyedéves zenés színművész osztálya három év stúdiumait összegzi egy sajátos színházi esten és kísérletet tesz arra, hogy a dalok irodalmi-zenei sajátosságain túl érzékeltesse a dalokban rejtőzködő teatralitást, a dramatikus elemeket és megsejttesse az egyes dalokon túlmutató motívumokat, az Élet attribútumait.
I. RÉSZ
SZVETLAJA NOCS (FÉNYES ÉJSZAKA) – Orosz románcok
BERKÓ BOGLÁRKA – Dargomiszkij-Delvig: Tizenhat év
VATAMÁNY ATANÁZ – Rachmaninov-Janov: Reggel
FÜLÖP KRISTÓF – Csajkovszkij-Rathaus: A folyó partján ültünk ott te meg én
BARANYI EMMA – Csajkovszkij-Tyutcsev: Emberi könnyek
SZAPLONCZAY MÁRIA – Rahmanyinov-Anyihtyina: Ne szomorkodj
LIBER ÁGOSTON – Muszorgszkij: Tente, Tyápa
BICSKA MAXI ÉS KÉK ANGYAL – Berlini kabarédalok és filmzenék
FEKETE PATRÍCIA, BARANYI EMMA, BERKÓ BOGLÁRKA – Friedrich Hollaender: Johnny, wenn du Geburtstag hast (Johnny, amikor születésnapod van)
NEMES TIBOR – Kálmán Imre: Wiener lied
TÓTH DOMINIK – Arnold Schönberg: Jedem das Seine (Mindenkinek a magáé)
KOVÁCS DOROTTYA – Kurt Weill: Und was bekam das Soldaten Weib? (És mit kapott a katona felesége?)
JUHÁSZ BENCE – Arnold Schönber: Gigerlette
TURI PÉTER – Arnold Schönberg: Galathea
SZÁSZ GABRIELLA – Kurt Weill: Nanna’s Lied (Nanna dala)
PROSPERO ET LES AUTRES (Prospero és a többiek) – Francia Sanzonok
JUHÁSZ BENCE – Jacques Brel: Au Printemps (Tavasszal)
POLÁK FERENC – Jacques Brel: Le Moribond (A haldokló)
KRASZNAI VILMOS – Vincent Scotto-Géo Koger-Vincent Kelly: Prosper
FEKETE PATRÍCIA – Georges Moustaki-Henri Contet: Tudod, hogy szép vagy (T’es beau, tu sais)
ILLÉS ADRIÁN – Jimmy Walter-Boris Vian: Sznob vagyok (J’suis snob)
VARGA JÁRÓ SÁRA – Marie Dubas: A csodálatos tangó (Le Tango Stupéfiant)
SAS ZOLTÁN – Gilbert Bécaud: A bikaviadal (La Corrida)
LIBER ÁGOSTON – Jaques Brel: Ezerszer is keringő (La Valse á Mille Temps)
II. RÉSZ
INTIM PISTA KALANDJAI – Pesti kuplék
JUHÁSZ BENCE – Eisemann Mihály-Harmath Imre: Intim Pista
SZAPLONCZAY MÁRIA – Sándor Jenő: Géza
SZÁSZ GABRIELLA – De Fries Károly: Szeretnék egy új szívet
FÜLÖP KRISTÓF – Kapper-Walter Jurmann-Harmath Imre: Ninon
BARANYI EMMA – Nádor Mihály-Mihály István: A Cejzler Úr
ILLÉS ADRIÁN – Ifj. Békeffy István-Vadnay László: Csak maga, csak maga
VARGA-JÁRÓ SÁRA – Babits Mihály-Szirmai Albert: Aminét
KEREK DÁVID – Erdősi-Kelen: Ejnye be kacér édes
SZAPLONCZAY MÁRIA, KRASZNAI VILMOS – Chappy: Tedd ide, tedd oda
POLÁK FERENC – Grósz Alfréd-Hervay Frigyes: Dal a liftről
TÓTH DOMINIK – Pallós Tivadar: Elcserélném lakásomat
FEKETE PATRÍCIA – Eisemann Mihály-Szécsén Mihály: Egy diszkrét kis lakás
KOVÁCS DOROTTYA, TURI PÉTER – Dr. Sándor Jenő: Elmondani jaj, de nehéz
SAS ZOLTÁN – Hetényi Heidlberg Albert-Harmath Imre: Garzón
SZÁSZ GABRIELLA, JUHÁSZ BENCE – Harmath Imre-Ábrahám Pál: Tutánkámen
NEMES TIBOR – Tamási Pál-Harmath Imre: Amerika
BERKÓ BOGLÁRKA – Dolecskó-Segesdy: Aki él és mozog az swinget jár
LIBER ÁGOSTON, SAS ZOLTÁN – Zerkovitz Béla-Szilágyi László: Gyere Josephin
VATAMÁNYATANÁZ – Buday Dénes-Harmath Imre: Mi vóna, ha vóna?
- rendezőNovák Eszter
- osztályvezető tanárNovák EszterSelmeczi György
- zenés mesterség tanárSelmeczi GyörgyNovák EszterForgács Péter
- munkatársCsömör MarcellForgács Péter
- munkatársLázár ZsigmondSzép András
- énektanárBagó GizellaBerecz BeaDenk Viktória
- énektanárMártha JuditVámossy Éva
- korrepetitorErdélyi IlonaGrósz ZsuzsannaLaufer Szilvia
- korrepetitorMagony EnikőTermes Rita
- zongorán kísérSelmeczi GyörgySzép András